Żeby nie dać się wyprzedzić konkurencji, trzeba na bieżąco odpowiadać na potrzeby klientów. Strony internetowe to w tych czasach konieczne narzędzie. Nie dość, że pozwalają na dotarcie do nowych, potencjalnych klientów, to także ich posiadanie wzbudza większe zaufanie do marki. Dlatego tak ważne posiadanie jest strony responsywnej. Tylko czym ona jest i dlaczego jest aż tak istotna?

Strona responsywna (RWD) to inaczej strona, która dostosowuje się do ekranu, na którym jest wyświetlana. Kiedyś trzeba było w tym celu stworzyć osobną, mobilną wersję strony, ale obecnie już nie jest to konieczne. Jej minusem dodatkowo było to, że zazwyczaj była ograniczoną wersją strony otwierającej się w przeglądarce. 

Czym jest strona responsywna i dlaczego warto w nią zainwestować?

26 maja 2020

Co daje posiadanie responsywnej strony? 

 

Nie raz słyszałeś pewnie o responsywności strony. Dzięki temu strona staje się bardziej przystępna dla użytkowników, niezależnie z jakiego urządzenia korzystają. 

 

 

Dlaczego strona responsywna jest koniecznością? Więcej potencjalnych klientów

 

Coraz więcej osób korzysta z innych urządzeń, niż stacjonarne komputery czy laptopy. Firmy prześcigają się w tworzeniu nowych urządzeń z przeróżnymi ekranami, żeby użytkownicy mogli wybrać to, co im najbardziej odpowiada. Dzięki temu, że Twoja strona stanie się responsywna, więcej użytkowników będzie miało do niej przejrzysty i intuicyjny dostęp.

 

 

Dlaczego strona responsywna jest koniecznością? Podążanie za trendami

 

W 2020 roku to właśnie responsywne strony stały się jednym z najważniejszych narzędzi, a ich popularność ciągle rośnie. Jesteśmy pewni także, że niedługo nie będzie już żadnych wątpliwości i zapytań na ten temat, bo staną się one oczywistością. 

 

Dlaczego strona responsywna jest koniecznością? Zwiększenie czytelności 

 

W wersji na mobilne urządzenia możesz usuwać kolumny i dostosowywać je do urządzeń, na których strona jest przeglądana. Dzięki takim zabiegom uzyskasz pewność, że strona jest czytelna dla użytkowników i są oni w stanie wyszukać na niej intuicyjnie najważniejsze informacje. 

 

Dlaczego strona responsywna jest koniecznością? Wyższe pozycje w wyszukiwarkach

 

Narzędzia Google są bardzo pozytywnie nastawione do witryn, które dostosowują się do wszelkich urządzeń. Modyfikując stronę na responsywną, masz szansę na to, że witryna znajdzie się na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach, niż strony oparte na kodzie HTML. To pomoże Ci dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, a co za tym idzie, może zwiększyć Twoje zyski. 

 

Dlaczego strona responsywna jest koniecznością? Szybsze ładowanie

 

W internecie jedna sekunda to bardzo dużo czasu. Użytkownicy natomiast źle podchodzą do witryn, na których elementy ładują się zbyt długo. Najczęściej od razu z takiej strony wychodzą i na nią już nie wracają. Strony dostosowane wyłącznie do przeglądarek, posiadają wiele ciężkich elementów. Przy stronach responsywnych unika się tego, a co za tym idzie - strona działa o wiele szybciej. 

 

Dlaczego strona responsywna jest koniecznością? Poprawa wizerunku oraz prześcignięcie konkurencji

 

Responsywne strony są popularne już od kilku lat. Możesz być pewien, że wielu Twoich konkurentów dostosowało swoje witryny właśnie do tego, żeby wyświetlały się poprawnie na wszystkich urządzeniach. Dlatego nie pozwól im się prześcignąć i pozwól klientom na poczucie, że Twoja firma jest godna zaufania i podąża za trendami. Strony nieresponsywne są odbierane przez użytkowników jako przestarzałe, a to budzi w nich negatywne uczucia. Na to chyba nie chcesz pozwolić.

Agencja interaktywma, marketing internetowy,
Supersem
Agencja Marketingu Internetowego

ul. Trakt Lubelski 340, 
04-667 Warszawa

Kontakt: 512 006 279