Pozycjonowanie ogólne a pozycjonowanie szerokie
Coraz mocniej użytkownicy zaczynają rozumieć wyszukiwarki internetowe i coraz częściej zadają im konkretniejsze pytania, wpisując długie frazy. Co za tym idzie, pozycjonowanie ogólne na jedno słowo kluczowe traci swoją moc, ponieważ odbiorcy natrafiają wtedy jedynie na ogólne treści, które nie odpowiadają ich potrzebom. Potwierdzają to także liczne badania na temat zachowań internautów.
Zapewne jest to efekt rosnącej konkurencji oraz tego, że odbiorcy oczekują szybkiej i sprecyzowanej odpowiedzi. Dlatego coraz popularniejsze są w Google frazy na 5-6 słów, które zawierają wszelkie szczegóły wyszukiwanej informacji. Jak dopasować się zatem do użytkowników sieci, a przy okazji lepiej wypozycjonować swoją stronę? Odpowiedzią jest właśnie pozycjonowanie szerokie, czyli tzw. pozycjonowanie long tail (z ang. długi ogon).
Long tail odpowiedzią na zapotrzebowanie w internecie
Pozycjonowanie long tail nazywane jest w naszym języku pozycjonowaniem szerokim. Opiera się ono o pozycjonowanie strony na bazie wielowyrazowych fraz.
To rozwiązanie świetnie sprawdza się dla całych stron, ale także dla poszczególnych treści na nich opublikowanych. Dzięki temu użytkownicy nie muszą przekopywać witryn w celu znalezienia interesujących ich informacji i trafiają na artykuły, które konkretnie dotyczą frazy, którą w wyszukiwarkę wpisali.
W tym przypadku można zastosować rozbudowaną strategię pozycjonowania na setki długich fraz kluczowych i to w wielu kombinacjach.
Pozycjonowanie long tail w przypadku sklepu internetowego lub strony tematycznej
Kiedy klient chce zakupić jakiś produkt lub urządzenie, to wiadome jest, że wpisuje w wyszukiwarkę konkretną nazwę modelu. Jeśli szukają rozwiązania problemu dotyczącego konkretnej kategorii, także posłużą się tą metodą. Dlatego też dla stron tematycznych czy poradnikowych oraz dla sklepów internetowych pozycjonowanie strony long tail jest świetnym rozwiązaniem.
Frazy niszowe kluczem do sukcesu
Mogłoby się wydawać, że im szersza fraza, tym większa grupa odbiorców. Może i tak, ale trzeba zwrócić uwagę na to, że Ci odbiorcy to osoby, które są zainteresowane tematem bardzo ogólnie. Metoda long tail pozwala na dotarcie do mniejszej grupy odbiorców, ale bardziej wyselekcjonowanej, która jest zainteresowana konkretną usługą czy produktem.
Korzyścią z korzystania z metody szerokiego pozycjonowania jest także to, że nasza konkurencja w sieci jest znacznie mniejsza, a nasi odbiorcy trafiają od razu w naszej witrynie na produkt czy usługę, którą są zainteresowani. Dzięki takim zabiegom małe i średnie firmy mogą konkurować z wielkimi potentatami. Warto także postawić na niszowość fraz, bo wbrew pozorom nie zawsze większy ruch powoduje, że nasze zyski rosną. Największy obrót zauważymy, kiedy będzie odpowiadać na potrzeby klientów, które jak zaznaczyliśmy wyżej, stają się coraz bardziej wyselekcjonowane i skonkretyzowane.